Svar på vanliga frågor

Vad händer om varorna går sönder i transporten?

Alla paket som vi skickar är spårbara och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att produkten skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Hur lång är garantin?

Vi lämnar 2 års garanti på att vår microcement inte spricker eller missfärgas.

Om det mot förmodan skulle ske åtar vi oss att kostnadsfritt skicka ett reparationskit eller nya produkter, beroende på vad som behövs i just ditt fall.

För att garatin ska gälla behöver du som köpare kunna påvisa att sprickan eller missfärgningen inte beror på yttre omständigheter samt att läggningsguiden har följts när microcementen lades, t ex genom att dokumentera processen med foton.

Om arbetet är utfört utav en certifierad samarbetspartner till oss förlänger vi garantin till 5 år.

Jag ångrar mitt köp, hur går jag tillväga?

Som privatperson har du alltid 30 dagars öppet köp.

Du får inom denna tid, förutsatt att förpackningen är obruten, skicka tillbaka produkterna till oss och erhålla full ersättning. Detta gäller för standardprodukter – för specialtillverkade produkter eller infärgade produkter gäller inte öppet köp eller ångerrätten på grund av varans beskaffenhet.

Kostnaden för returfrakt står du som kund för.

När och hur skickas min beställning?

Vanligtvis skickas din beställning från oss nästkommande vardag. Därefter tar leveransen ut till dig 1-2 dagar beroende på vart i Sverige du bor.

Samtliga ordrar skickas spårbart med DHL.

När din beställning är förberedd, packad och skickad av oss kommer du att få ett mail med fraktbolagets spårningsnummer.

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Du betalar enkelt och tryggt genom Klarna eller Swish.

Företag kan betala mot faktura.

Kontakta oss

Konkral AB