• Snabb leverans 1-2 dagar
  • Ring 010-195 60 30
  • Gratis offerter

Dessa villkor gäller mellan dig som kund och Konkral AB, org. nr 556900-6512, med adress Kosterögatan 15, 211 24 Malmö, vid order och inköp av produkter och tjänster från Konkral AB.

Priser

I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Beställningsprocess, ingående av avtal, mängdbegränsning

Beställningsprocess

  • Genom att klicka på produkten eller namnet på artikeln leds kunden vidare till produktdetaljerna, där produktens egenskaper, storlek, innehåll m.m. beskrivs. Genom att välja antal och sedan klicka på kundvagnen läggs produkten i en virtuell varukorg.
  • När de önskade artiklarna är lagda i varukorgen klickar kunden på knappen ”Varukorg” och får där en översikt över alla utvalda artiklar. Kunden kan kontrollera varorna i varukorgen och göra ändringar efter behov.
  • Om kunden vill avsluta sitt köp klickar hen på knappen ”Till kassan”. Kunder som är samarbetsparters till Konkral AB kan nu logga in sig genom att fylla i e-postadress och lösenord. Nya kunder fortsätter köpet utan kundkonto. På nästa sida kan kunden fylla i sin adress och betalningsinformation. Här kan kunden också läsa igenom beställningen och kontrollera mängd och pris på de valda artiklarna, leveransfirma och eventuella leveranskostnader.
  • För att kunna avsluta beställningen behöver kunden godkänna köpvillkoren. Genom att klicka på länken ”Köpvillkor” kan kunden läsa igenom dessa. Beställningen slutförs när kunden klickar på knappen ”Slutför köp”. Därigenom ingås ett förbindligt köpeavtal.

Ingående av köpeavtal Återgivningen av sortimentet i webbutiken åskådliggör endast varorna i informationssyfte och utgör inget bindande försäljningserbjudande. kunden skickar i sin tur ett bindande erbjudande om att ingå ett köpeavtal genom att klicka på ”Slutför köp” och avsluta beställningsprocessen. Kunden får ett automatiskt mail med en bekräftelse på att Konkral AB mottagit beställningen (beställningsbekräftelse). Denna beställningsbekräftelse innebär inte att erbjudandet accepterats. Avtalet med Konkral AB ingås först när Konkral AB skickar den beställda produkten till kunden och bekräftar leveransen (leveransbekräftelse).

Betalning

Betalning via SVEA Checkout

Betalningen tillhandahålls via SVEA Bank. I SVEA Checkout finns följande betalmöjligheter:

– Faktura 14 dagar (30 dagar företag)
– Delbetalning
– Kortbetalning
– Direktbetalning via bank (Trustly)
– Betalning via SVEA-konto

Köpvillkor för Svea Checkout finns här: https://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/SE_Checkout_villkor.pdf

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – t ex beställning av en färgsatt produkt – gäller inte ångerrätten.

Du har inte ångerrätt om:

  • Förpackningen är bruten.
  • Produkten är en specialtillverkad vara såsom t ex infärgad Konkral Microcement Rough / Smooth / Sense.

När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service

För alla våra produkter gäller 12 månaders garanti. Utökad garanti i ytterligare 12 månader (24 månader totalt) ges för sprickor, flagningar och färgskiftningar i vår microcement, under förutsättning att:

  • vid applicering har läggningsanvisningarna noggrant följts
  • glasfiberväv/armering har används i de fall vi rekommenderat detta
  • sprickan, färgskiftningen eller flagningen inte beror på problem med underliggande material
  • inget har tappats på microcementen
  • microcementen har tagits väl hand om och inte har städats med starka rengöringsmedel eller blivit utsatt för kemiska produkter

I ärenden som täcks av garantin levererar vi kostnadsfritt ersättningsprodukter eller reparationskitt, beroende på vad som behövs i varje specifikt ärende.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Leveranser

Fraktpartner: DHL och Postnord

Alla ordrar skickas med DHL eller Postnord. Så snart din vara är på väg för leverans får du ett e-mail med spårningsinformation kring din försändelse. Om du inte mottagit ett sådant, vänligen dubbelkolla att det inte hamnat i din skräpkorg.

Vid leverans till ombud har du alltid 7 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Du kommer att få ett SMS med information om leveransen, och ett sifferkod som du skall uppge för ombudet. Du behöver uppvisa legitimation för att hämta ut paketet.

Fraktpriser

Visas i kassan och är beroende på valt fraktsätt, vikt och mått på de produkter du köper.

Returfrakt
  • Returen för ombudspaket kostar 99 kronor exkl. moms såvida du använder vår returfraktsedel (fås av kundservice) och dras av vid godkänd retur.
  • Hemleverans retur kostar 299 kr exkl. moms såvida du använder vår returfraktsedel (fås av kundservice) och dras av vid godkänd retur.
  • Retur företagspaket kostar 99 kr exkl. moms såvida du använder vår returfraktsedel (fås av kundservice) och dras av vid godkänd retur.
Outlöst gods (om du inte hämtar ut ditt paket)
Ej utlösta paket faller ej under ångerrätten. Debiteringen sker av frakt (tur och retur) samt en hanteringskostnad.
  • Ombudspaket: 258 kronor exkl. moms
  • Hemleverans: 771 kr exkl. moms
  • Företagspaket:  255 kr exkl. moms

Önskar ni åter varan skickas den på nytt. De faktiska fraktkostnaderna står kunden för.

Leveranstiden, speditör och kostnad anges i kassan under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet på respektive produktsida.

Övriga leveransvillkor

Konkral AB ansvarar för transporten till dig, det vill säga om produkten kommer bort eller skadas under transporten. Om varan är skadad ska du anmäla detta omgående, dock senast inom 3 arbetsdagar, genom att fylla i formuläret på shop.konkral.se/reklamationsformular. Direkt synlig skada ska alltid anmälas direkt till speditören vid mottagandet av leveransen och därefter till oss. Packa alltid upp och inspektera leveransen direkt i samband med mottagandet. Vid transportskador skall alltid emballaget sparas för eventuell reklamation till speditören eller utbyte av vara. En produkt där det är fastställt att skadan kan hänföras till transporten ersätts kostnadsfritt av en ny vara.

Gör din beställning i god tid innan produkterna behövs i ett projekt. Skulle försening ske eller godset vara skadat står Konkral AB inte för eventuella kompensationer för kostnader som kan uppkomma på grund av detta.

Kurser

Anmälan sker via vår hemsida. Anmälningsavgiften för kursen faktureras vid beställning. Ev. återbud eller avbokning skall meddelas senast 10 dagar före aktuellt kursdatum för att återbetalning skall vara möjligt. Kontakta kundservice för avbokning och återbetalning.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan till oss.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Friskrivningsklausul

Då det i alla projekt råder olika förhållanden och förutsättningar, kan Konkral AB inte ansvara för annat än den information som lämnas i respektive produkts produktdatablad. Exempel på information och förhållanden som ligger utanför Konkral ABs ansvar (vare sig detta särskilt påpekas eller ej) innefattar lagring, konstruktion, bearbetning, samverkanseffekt med andra produkter, arbetsutförande och lokala förhållanden.

Tvist

I händelse av tvist mot privatperson har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) beslut. Tvist mellan företag löses normalt i svensk domstol (Malmö Tingsrätt). Frågor som berör faktiska köp, pågående ärende och pågående reklamationer besvaras inom 48 timmar på helgfria vardagar.

Force Majure

I händelser av naturkatastrofer, krig, åtgärder på arbetsmarknaden, myndigheters beslut, fördyrande omständigheter, uteblivna leveranser från underleverantörer eller därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilket ej skäligen hade kunnat förutses och påverkat det ingående avtalet från vår sida som gör att vi ej kan hålla vår del utgörs som grund från våra förpliktelser att fullfölja avtalet.